sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Kahden naisen pikkujoulut.

Viime keväisellä Oulun kirppisreissulla heitin ilmaan ajatuksen Tampereen kädentaitomessuista. No, eihän meidän kesken mitään "heittoja" ole vaan kaikki otetaan ihan tosissaan. Niimpä viime perjantai-iltana nousimme etelään vievään junaan kohteena Tampere.

Pikkujoulujen vieton aloitimme jo junassa. Jouluvalot loistamaan ja konvehteja iltapalaksi.

Klo 5:25. Huomenta Tampere!

Aamu vietettiin asemalla odottaen että joku kahviloista aukeaisi. Puoli kahdeksalta saatiin aamukahvit. (Sitä ennen oli pakko hakea siwasta vähän syötävää.)
Aamukahvin voimin lähdimme etsimään pysäkkiä, jolta bussi messukeskukseen lähtisi. Eräälle pysäkille alkoi kerääntyä naisia ja samaan joukkoon änkesimme itsemme.

Klo 8:40. Pressihuoneesta saimme blogisti-passit rintaan ja messuoppaat kouraan.

Olimme osanneet odottaa isoja messuja, mutta jo muutaman tunnin kiertämisen jälkeen tajusimme messujen olevan v a l t a v a t!

Tässä meidän tärpit:

Cyraine Ilangakoon Laakson upeat frivolitepitsikorvakorut. Hän on yksi Renkolaisen Pajupuron käsityöläisistä.

Johanna K. Designin villavaatteet.

NEA design. Todellakin  "Kierrättäen kaunista" Nean sanoja lainatakseni. Kaikki uniikit tuotteet olivat aivan ihastuttavia ja tosiaan kierrätysmateriaaleista tehtyjä.

Keramiikkataitailija Sisko Sutisen työt.

SaTuLuomuksen Ammumellitoffeet.

Pitoapu Wanhan Kuttulan kastikkeet

Vuonoksen Jäätelö. Piparijätski maistui taivaallisen hyvältä, nam !

Jaa, että mitä lähti mukaan?

annakaisan ostokset:

Nea designin reppu. Mahtavaa kun repun materiaaleilla oli historia ja Nea ehti kertoakin niistä. Tähän minun reppuun on uusiokäytetty mm.housuja, verhoilukankaan näytepaloja, vanhoja nappeja ja vetoketjua.
Cyraine Ilangakoon Laakson  frivolitepitsikorvakorut Itse olen yrittänyt käpypitsilaitetta sen verran, että osaan todella arvostaa tämänkin käsityöalan osaamista!
Pöllöjä huhuili vähän siellä ja täällä, mutta mukaan pääsi vain grafiikkakortti by Muoto design ja pitsipöllö, joka on syntynyt keramiikkataiteilija Sisko Sutisen taitavissa käsissä.
Ja sitten myös jotain, mistä voi itse tehdä jotain...Luonnonvalkoisia huopatähtiä ja -pyörylöitä Koskenpään huopatehtaalta sekä akryylitimantteja =).
Hauska avaimenperä Kipriikan valikoimasta. Ja pitsiä tässäkin =)...
SaTuLuomuksen Ammumellitoffeeta ja Pitoapu Wanhan Kuttulan kastikkeita.

Kaisuliinan ostokset:

Neulos Murulta, Herukka-Hippu Paapiilta ja kirahvit Ikasyrilta. Pia Westerholmin ihania kuvia silityskuvina ja tauluna. Johanna K Designin villahousut tytölle. Sisko Sutisen keramiikkalintu. Joka tyypin kaavakirja (10 e!!). SaTuLuomuksen toffeeta (kaikkia makuja) ja Sonnin mylväys- kastiketta. Pakettikortteja ja akryylitimantteja. Kaikki lehdet ilmaisjakeluista.

Puoli viiden aikoihin pakkauduimme taas bussiin. Viimeisillä voimilla shoppailimme vielä Tigerissa. Sitten laukut alkoivat olla jo ääriään myöten täynnä, vatsa kaipasi ruokaa ja jalat lepoa.

Löysimme ravintolan johon ei tarvittu pöytävarausta ja aloimme herkuttelemaan.

Pikkujoulujen kunniaksi vielä glögit.

Ehdimme vielä istua iltaa Pyynikin munkkikahvilassa ennen junan tuloa.

Klo 22:11 Näkemiin Tampere. Jouluvalot tuikkimaan ja ostosten tutkimista vielä ennen nukahtimista.

Klo 7:25 Huomenta Rovaniemi. Kotona ollaan! Kaisuliina ja annakaisa kiittää ja kuittaa.